Hi8 Metal -E probleem Digitaliseren
RJCleiren
2013-08-22 14:04:32 UTC
Beste mensen,

De afgelopen tijd ben ik Video 8 en Hi8 aan het digitaliseren.
Nu heb ik 1 bandje Hi8 dat wel geluid geeft, geen beeld, alleen als je doorspoelt krijg je even wat beeld.
Heb al heel het internet afgezocht wat het probleem is.

Het is duidelijk dat er iets mist aan het bandje, alleen ben ik naar een oplossing aan het zoeken om deze toch te repareren/digitaliseren.

Zijn er tips? Of bedrijven dat mij kunnen helpen?

Alvast bedankt
Bert(AWRvB)
2013-08-23 01:10:58 UTC
Post by RJCleiren
[...]
Hoe digitaliseer je die beelden?
Post by RJCleiren
Alvast bedankt
--
Bert ( A W RvB )
(Adres op website)

***
US spaceships maximum velocity:
One light-year a minute.
http://projectcamelot.org/lang/en/clifford_stone_interview_transcript_en.html
***
AWN http://www.awn-archeologie.nl
GEA http://www.gea-geologie.nl
NVR http://www.ruimtevaart-nvr.nl
Sterrenkunde http://www.dekoepel.nl
UFOwijzer http://ufowijzer.nl
RJCleiren
2013-08-23 06:48:39 UTC
Post by Bert(AWRvB)
Hoe digitaliseer je die beelden?
Post by RJCleiren
Alvast bedankt
Via een USB dongle aan de computer en binnenhalen met een programma dat Debut heet. Alle 10 videos zijn perfect gelukt, alleen deze werkt niet.
Bert(AWRvB)
2013-08-23 16:55:46 UTC
Post by RJCleiren
Alvast bedankt
Via een USB dongle aan de computer en binnenhalen met een programma dat Debut heet. Alle 10 videos zijn perfect gelukt, alleen deze werkt niet.
Ik heb een camcorder, Sony DCR-TRV140E, daarmee wil het kopiëren van
bestanden naar de computer niet zo erg goed lukken. Daarom gebruik ik
altijd de aansluiting naar een harde schijf videorecorder met een
standaard kabel die bij die camcorder hoort. De camcorder laat ik
afspelen en de HD videorecorder neemt dan op en na het kopiëren naar de
HD videorecorder knip ik zo'n film en zet elke keer een film op een
herschrijfbare DVD, DVD RW, waardoor zo'n film geschikt is om door de
computer gekopiëerd te worden. De kwaliteit is dan veel en veel beter.
(Als er meerdere films tegelijk op een DVD worden gezet dan lukt het
niet vanwege de compressie die gebruikt wordt.) Misschien heb je hier
wat aan.
--
Bert ( A W RvB )
(Adres op website)

***
Bert(AWRvB)
2013-08-23 22:33:58 UTC
Post by Bert(AWRvB)
Post by RJCleiren
[...]
Ik heb een DCR-TRV240E en die heeft USB en firewire.
Ik weet niet of die 140 dat ook heeft.
Maar ik weet wel dat het me nooit lukte te digitaliseren via USB
Dat deed ik altijd door te capturen via de firewire poort.
Die zit helaas niet meer in moderne computers.
Die firewire-kaartjes zijn bij Conrad conrad.nl nog te koop. Ik gebruik
die optie ook.
Daarom bewaar ik mijn verouderde laptop die dat wel nog heeft.
Capturen via firewire in DV-avi geeft de beste resultaten.
Jouw manier werkt wel makkelijker, maar kan niet het maximaal mogelijke
resultaat van een Hi8 geven.
Bovendien denk ik dat dit het probleem niet oplost waar RJCleiren mee zit.
Hij zal ook wel geen beeld krijgen bij het overspelen naar de DVD recorder.
Want waarschijnlijk heeft hij de koppen van de videorecorder vervuild
door het vele kopieren.
Dus moeten die gereinigd worden.
er is in het verleden veel te doen geweest over het gebruik van
verschillende merken bandjes op dezelfde camera.
Bijv Fuji en Sony door elkaar gebruiken gaf veel problemen vanwege de
verschillende smeermiddelen in de bandjes.
Huub
--
Bert ( A W RvB )
(Adres op website)

***
RJCleiren
Echter het probleem is niet dat het niet lukt, de vorige 6 bandjes gingen perfect. Het is alleen dat ik zwart beeld heb, alleen als ik doorspoel krijg ik beeld en ik heb wel geluid
ikke thuis
2013-08-28 18:47:58 UTC
Post by RJCleiren
Echter het probleem is niet dat het niet lukt, de vorige 6 bandjes gingen
perfect. Het is alleen dat ik zwart beeld heb, alleen als ik doorspoel
krijg ik beeld en ik heb wel geluid
En als je nu een van die 6 bandjes neemt en die opnieuw probeert te
digitaliseren, heb je dan hetzelfde probleem?
Het zwarte beeld in combinatie met wel beeld bij snelspoelen wijst volgens
mij op vervuiling van de koppen in de afspeelapparatuur.
En het geeft ook aan dat het beeld wel op de tape staat en gelezen kan
worden.
Als een van de 6 bandjes nu ook zwart beeld geeft, dan is dat een
bevestiging van die vervuiling.
Als dat zo is, dan zou je mogelijk met een reinigingstape de koppen kunnen
reinigen.

Zijn die 7 bandjes allemaal sony bandjes die altijd alleen in Sony
apparatuur afgespeeld zijn?

Huub
Dimitri
2013-09-13 14:35:45 UTC
Post by RJCleiren
[...]
Heb je al eens een andere camera geprobeerd om af te spelen? Het lijkt
me fout te gaan bij de tracking. Dat verklaart waarom het beeld wel te
zien is bij Fast Forward.

Dimitri